... o kompetencjach, pracownikach przyszłości i świadomym przywództwie w branży MICE

Rynek pracy branży MICE pod wpływem COVID-19 doświadczył szczególnie bolesnych skutków. A  przecież i wcześniej nie było łatwo, zawód event managera uważany jest za jeden z najbardziej stresujących zawodów świata. Pracownicy naszej branży muszą się odznaczać wyjątkowymi umiejętnościami interpersonalnymi i ciągle pracować pod presją. Lockdown wymusił na nas szybkie zmiany i przeniesienie działalności do świata wirtualnego, i tu z pewnością pomogły nam kreatywność i elastyczność, które okazały się kluczowymi kompetencjami.  Ale nie wszyscy mogli prowadzić działalność, rynek spotkań i wydarzeń skurczył się prawie do zera. Teraz czeka nas odbudowa rynku i nie miejmy złudzeń, że wszystko wróci do stanu sprzed pandemii. Już nic nie będzie takie samo. Chociażby to, że COVID-19 zmienił rynek pracy, z rynku pracownika na rynek pracodawcy. Dlatego zadajemy teraz pytania: Czy wykorzystaliśmy przestój spowodowany pandemią, aby zdobyć nowe umiejętności ? Jakie kompetencje będą teraz kluczowe w naszej branży ? Czy z naszymi kompetencjami możemy znaleźć zatrudnienie w innej branży ? Czy posiadane kompetencje są wystarczające aby zdywersyfikować swoją działalność ?

Program

Nowa era najlepszych z najlepszych .. -  o kompetencjach, pracownikach przyszłości i świadomym przywództwie w branży MICE
13:00-14:00
Przywitanie uczestników konferencji
Kompetencje zawodowe w branży MICE - dr Bartłomiej Walas
Panel dyskusyjny: Nowa era najlepszych z najlepszych .. -  o kompetencjach, pracownikach przyszłości i świadomym przywództwie w branży MICE
Moderator: Łukasz Cioch
Paneliści: dr hab. Jolanta Żyśko, Olga Krzemińska-Zasadzka, Agnieszka Nowińska, Krzysztof Paradowski
Wręczenie nagród w konkursie Przemysł Spotkań na 5!
Światowa i polska  perspektywa - inauguracja szkoleń Akademii SKKP - Anna Górska, Anna Nowakowska

 
Prelegenci


 

dr Bartłomiej Walas

Nauczyciel akademicki - specjalista z zakresu polityki turystycznej i marketingu z dorobkiem naukowym i wdrożeniowym, posiadający wieloletnie doświadczenie w administracji publicznej. Prelegent i analityk rynku turystycznego.
Doświadczenie naukowe zdobywał w AWF w Krakowie, Wyższej Szkole Hotelarstwa, Gastronomii i Turystyki w Warszawie oraz aktualnie w Wyższej Szkole Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej, w której sprawuje funkcję dziekana Wydziału Turystyki i Rekreacji.
W latach 1996-2008 był dyrektorem Polskiego Ośrodka Informacji Turystycznej w Paryżu a następnie Wiceprezesem Polskiej Organizacji Turystycznej (2008-2017) odpowiadając za strategię marketingową na rynkach zagranicznych. Współtworzył m. in. koncepcję strategii marketingowej Polski w sferze turystyki na lata 2012-2020, stworzył strategię marki Polish Prestige Hotels & Resorts, czy diagnozę stanu turystyki w Warszawie.

 

dr hab Jolanta Żyśko

Prorektor AWF w Warszawie ds. promocji i rozwoju uczelni
Doktor habilitowany nauk o kulturze fizycznej, absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, obecnie Prorektor AWF w Warszawie ds. promocji i rozwoju uczelni.
Od 1990 roku jest zaangażowana w prace naukowo-badawcze na gruncie nauk organizacji i zarządzania sportem, głównie w AWF w Warszawie. Odbyła roczny staż naukowy w Institute of Sport & Leisure Policy Uniwersytetu w Loughborough. Prowadziła wykłady na wielu uczelniach zagranicznych, m.in.: Deutsche Sporthochschule w Kolonii, Uniwersytecie w Jyväskylä, University of Bayreuth, Akademii Wychowania Fizycznego w Kownie. W latach 2014-2017 była w grupie ekspertów Komisji Europejskiej ds. zarządzania zasobami ludzkimi w sporcie. W latach 2013-2020 pełniła funkcję Rektora Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Obecnie pełni funkcję Przewodniczącej Rady ds. Kształcenia i Doskonalenia Kadr Kultury Fizycznej powołanej przez Ministra Sportu.
Jest członkiem licznych organizacji krajowych i międzynarodowych. Była Sekretarzem Generalnym Międzynarodowego Towarzystwa Nauk Społecznych o Sporcie (International Society for Social Sport Sciences - ISSSS), członkiem zarządu Europejskiego Stowarzyszenia Zarządzania Sportem (European Association for Sport Management - EASM) oraz Europejskiej Sieci Nauk o Sporcie, Edukacji i Zatrudnieniu (European Network of Sport Science, Education and Employment - ENSSEE). Jest także członkiem Polskiego Towarzystwa Prawa Sportowego, Polskiego Towarzystwa Nauk Społecznych o Sporcie. Była prezydentem Polskiej Korporacji Menedżerów Sportu., była także ekspertem MNiSW w sprawie wdrażania Krajowej Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym. Współpracuje z Polską Komisją Akredytacyjną jako ekspert PKA oraz ekspert ds. jakości kształcenia.
Wyróżniana i odznaczana, m. in. Srebrnym Krzyżem Zasługi, Srebrną Odznaką Zasłużony Działacz Kultury Fizycznej, Medalem Komisji Edukacji Narodowej.
 

Łukasz Cioch

Właściciel LCMedia.pl
Gospodarz i moderator kilkuset polskich i międzynarodowych kongresów, konferencji i debat, od lat specjalizujący się w anglojęzycznych, branżowych wydarzeniach. Od 2015 r. poprowadził ponad 300 różnego rodzaju konferencji, kongresów, festiwali i debat, w Polsce i za granicą. Tylko od kwietnia tego roku był gospodarzem blisko 60 konferencji odbywających się w prawie wszystkich krajach Unii Europejskiej.
Łukasz jest również doświadczonym trenerem wystąpień publicznych pracującym z liderami biznesu, szefami instytucji i prelegentami konferencji, a także audytorem konferencji i kongresów, pomagającym organizatorom dużych, międzynarodowych wydarzeń z roku na rok podnosić poprzeczkę.
 

Olga Krzemińska-Zasadzka

CEO Agencji eventowej Power, PowerSport i DMC Poland, Prezes Zarządu SOIT
Członek – założyciel Stowarzyszenia Branży Eventowej, wieloletni członek Zarządu SBE /2010-2017/, członek Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce, a także Society for Incentive Travel Excellence, obecnie w kadencji 2020-21 Prezes Zarządu SOIT. W zeszłym roku członek jury w prestiżowym konkursie Eventex Awards. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej (studia licencjackie z finansów i bankowości) i Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie (studia magisterskie z finansów i rachunkowości).
Łączy w sobie ciekawość podróżnika oraz odwagę, pasję i wytrwałość sportowca, dzięki czemu doskonale odnajduje się w jednej z najbardziej stresujących branż na świecie. Od 1997 organizuje wyjazdy oraz zarządza stworzoną przez siebie agencją POWER /EVENT, INCENTIVE, CONFERENCE, SPORT/ zdobywając z roku na rok coraz większy udział w polskim rynku. Wierzy, że ciężką pracą można przenosić góry. Pomimo wielu trudów, nieprzespanych nocy i wymagających Klientów nie zamieniłaby swojej pracy na żadną inną. Pasjonatka podróży i sportu w każdym wydaniu – począwszy od nart, snowboardu, rowerów i kite’ów, na nurkowaniu i squash-u kończąc (była wicemistrzynią Polski w squash-u). Gromadzi inspirujące i motywujące cytaty, by zawsze mieć ten potrzebny pod ręką. „Belive the Power and Beatuty od YOUR dreams” – to jej ostatnio ulubiony.

 

Agnieszka Nowińska

Prezes Polskiego Stowarzyszenia Tłumaczy Konferencyjnych PSTK
Tłumaczka konferencyjna i przysięgła języka angielskiego z doświadczeniem i rekomendacjami. Członkini Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń. Aktywnie promuje tłumaczenia konferencyjne i standardy branżowe.
Magister filologii orientalnej na Uniwersytecie Jagiellońskim uzupełnionych stypendiami w Kairze (Egipt) i studiami w Seattle (USA), jest także absolwentką Podyplomowych Studiów dla Tłumaczy Konferencyjnych Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, na których następnie kierowała sekcją angielską.
Wieloletni wykładowca akademicki (UJ, UG, WSE Kraków) specjalistycznych studiów dla tłumaczy konferencyjnych i przysięgłych, autorka kursów tłumaczenia ekonomicznego, finansowego i prawniczego oraz dyplomowana trenerka tłumaczeń ustnych (SCIC Bruksela).
Prowadzi ANowińska Translation & Training – „zwinną” butikową firmę tłumaczeniową zapewniającą ustną i pisemną obsługę wymagających prestiżowych projektów.
Najchętniej tłumaczy na styku biznesu i przemysłu. Korzysta z doświadczeń zdobytych jako tłumaczka bankowa podejmując się tematów od rachunkowości przez cyberbezpieczeństwo, współspalanie w kotłach fluidalnych po geofizykę wiertniczą i radiometrię). Jako eks-przewodniczka po Krakowie chętnie obsługuje imprezy kulturalne (festiwale, konkursy).

 

Krzysztof Paradowski

Członek Zarządu SKKP ds. Partnerstwa, Prezes Zarządu CMA
Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego (Executive MBA) oraz Krakowskiej Akademii im Andrzeja Frycza Modrzewskiego (stosunki międzynarodowe, spec. turystyka międzynarodowa). Z branżą MICE związany od 2005 roku. Na początku swojej kariery zdobywał doświadczenie m.in. w hotelach Hilton Reno w Newadzie oraz Sheraton w Krakowie. Od 10 lat związany z CMA, w której zaczynał jako menedżer działu sprzedaży i marketingu, a obecnie pełni funkcję prezesa zarządu. Jest członkiem m.in. takich organizacji, jak Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Kongresy i Konferencje w Polsce, Meeting Professional International Poland Chapter, Knights of Columbus. W 2017 roku został wyróżniony nagrodą MP POWER 2017 w kategorii „dostawca multimediów“. Jest autorem wielu koncepcji wydarzeń komercyjnych i kulturalnych, producentem, scenografem, pasjonatem nowoczesnych technologii multimedialnych. Był odpowiedzialny za produkcję kilkuset realizacji dla sektora publicznego i prywatnego.  

 

Anna Górska

Wiceprezes Zarządu SKKP ds. Współpracy Międzynarodowej, członek Zarządu ICCA
Doświadczony manager z wieloletnią praktyką w zarządzaniu organizacjami, zespołami i dużymi imprezami, działającym na rynku MICE, HoReCa i obiektów kulturalnych. Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego oraz Stanowego Uniwersytetu w Nowym Jorku. Od ponad 20 lat związana z branżą spotkań. Prezes Zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej/Gdańsk Convention Bureau w latach 2007-2014. Business Development Director w EXPO XXI Warszawa w latach 2014-2019.  Od 2019 r. związana zawodowo z PCO Symposium Cracoviense, gdzie pełni funkcję Doradcy Zarządu i odpowiada za relacje z międzynarodowymi stowarzyszeniami. Prowadzi też firmę zajmującą się doradztwem i konsultingiem w branży MICE. Członek międzynarodowych organizacji, skupiających profesjonalistów z branży spotkań, w których aktywnie udziela się wolontarystycznie. Obecnie Członek Zarządu ICCA (International Congress and Convention Association), członek Association of Associations Executives i Positive Events Impact Ambassador. W latach 2010-2014r. Wiceprezes ds. Członkostwa w MPI (Meeting Professionals International) Poland, a w latach 2012-2018 Przewodnicząca Oddziału Europy Centralnej ICCA. Za swoją  działalność otrzymała liczne nagrody i wyróżnienia, m.in. w 2014 roku nagrodę Osobowość Roku w konkursie MP Power Awards, a w 2015 roku odznakę honorową nadaną przez ministra sportu i turystyki „Za zasługi dla turystyki”. W 2017r. została wytypowana jako jedna ze 100 najbardziej wpływowych osób w turystyce w Polsce, a w 2019r. i 2020r. znalazła się na liście 100 najbardziej wpływowych osób w branży eventowej w Europie (Eventex Index). Członek kapituły krajowych i międzynarodowych konkursów, związanych z przemysłem spotkań m.in. ICCA Best Marketing Award, Eventex Awards, Osobowość Roku MICE Poland i Programu Ambasadorów Kongresów Polskich. Jest też wykładowcą akademickim.

 

Anna Nowakowska

CEO MICE & Venue Consulting
Członek Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (TUgether). CEO MICE & Venue Consulting, Dyrektor sprzedaży i marketingu w RAJT Hale namiotowe, blogerka w strefaMICE.pl. Inicjatorka założenia Stowarzyszenia Branży Eventowej i wieloletni Członek Zarządu ds. Edukacji w danej organizacji.
Twórca programu Studium Event Management na WZ UW. Członek Rady Programowej Konferencji Event Biznes i jej wieloletnia Dyrektor Programowa. Ekspert z zakresu przystosowania obiektów dla branży eventowej. Konsultant z zakresu event marketingu, event managementu, MICE Venue managementu. Laureatka konkursu Tourism Trends Awards.
Wyróżniona dwukrotnie tytułem Ekspert Hotel Meeting. Nominowana do konkursu MP Power Awards w kategorii OPEN. Członek Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce oraz MPI Poland Chapter, w którym została wybrana na VicePrezesea ds. Edukacji na lata 2021-2023. Dwukrotna laureatka konkursu 100 Most Influential People in Event Indystry (lata 2019 – 2020). Obecnie juror w konkursie Eventex Awards. Autorka projektów Hotel MICE Manager oraz MICE Venue Management.

 

Patroni medialni