Open Pitch
14:00-14:05
Rafał Kassan - Doświadczenia absolwenta w dobie lockdown'u
14:05-14:10
Małgorzata Bartosik - Projekt WindTV
17:10-17:15
Lidia Popławska - Łodzianie ratują

Doświadczenia absolwenta w dobie lockdown'u

Na rok 2020 Rafał miał zaplanowane zakończenie studiów i zatrudnienie się w branży spotkań, aby nabywać praktycznego doświadczenia i mieć możliwość dalszego kształcenia się. Ale pandemia COVID-19 zweryfikowała jego plany już na etapie przygotowywania pracy magisterskiej, z racji nowych i niespotykanych dotychczas okoliczności, nie był w stanie przeprowadzić badań ankietowych w formie tradycyjnej, tzn. wśród uczestników wydarzeń stacjonarnych. Dlatego  z inspiracji swojego promotora zdecydował się na dokładną analizą wydarzeń online oraz hybrydowych, które były wtedy dla wielu czymś zupełnie nowym. Dzięki temu nabył bardzo szybko umiejętności, które obecnie są wysoko cenione i zdobył wiedzę z zakresu trendów technologinczych w przemyśle spotkań. Swoją pracę pisał głównie w oparciu o źródła zagraniczne, które uświadomiły mu, że polski system szkolnictwa kadr dla turystyki musi dostosować program do nowych kompetencji, które wymaga obecnie rynek pracy.


 

Rafał Kassan

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie na kierunku Turystyka i rekreacja, specjalizacja: Zarządzanie kongresami i dużymi wydarzeniami. Za swoją pracę magisterską pt. "Nowoczesne technologie wykorzystywane podczas organizacji wydarzeń turystyki biznesowej" otrzymał główną nagrodę w konkursie Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce "Przemysł Spotkań na 5!"
Na rynek pracy wkroczył w okresie, kiedy branża spotkań znajdowała się w lockdownie. Ale dzięki swojej pracy magisterskiej, posiadał już doskonałe rozeznanie w rynku wydarzeń wirtualnych. Obecnie zatrudniony jest w firmie Symposium Cracoviense i przygotowuje się do swoich pierwszych realizacji konferencyjnych.

 

Projekt WindTV

Jak zaangażować odbiorcę znudzonego zoomami, teamsami itd ? Tą receptą jest grudniowy projekt - WindTV – przygotowaniem kontentu a także występami (prowadzeniem programu TV) zajęli się pracownicy WindEurope, w ramach programu zaangażowali również swoje rodziny – tak aby skorzystały też ich dzieci. Był też lokalny celebryta Guy, który łączył się z trasy ze studiem. Projekt przygotowany z rozmachem za stosunkowe niewielki wkład. Rezultat: 30 000 widzów, z czego ok 10 000 unikatowych, co porównywalne jest z ich dorocznym kongresem!
 

Małgorzata Bartosik

Małgorzata Bartosik dołączyła do WindEurope w 2004 roku, przechodząc drogę od stażysty do zastępcy dyrektora generalnego. Jest odpowiedzialna za wszystkie operacje biznesowe, PR i strategię członkowską. Została ogłoszona jedną ze 100 najbardziej wpływowych kobiet w raporcie A World about Wind 2017. W 2015 roku magazyn Recharge ogłosił Malgorzatę Bartosik jedną z 40-stu poniżej czterdziestki, w uznaniu jej kluczowego wkładu w prowadzenie skutecznych działań WindEurope oraz w ramach obchodów dziesięciolecia wyjątkowego zaangażowania w rozwój branży wiatrowej w Europie. Bartosik jest regularnym prelegentem na różnych imprezach przemysłu spotkań, doradzając kierownictwu stowarzyszeń i planistom wydarzeń w zakresie kreatywnego marketingu, zarządzania kryzysowego i strategii komunikacyjnych.


Łodzianie ratują

Marzec 2020 to był trudny czas. Oprócz lawiny odwołanych eventów, strachu o przyszłość firmy i branży pojawił się silniejszy strach - o narzeczonego (ratownik medyczny), rodzinę a przecież w mediach mówiono o topniejących zasobach. 19 marca Lidia utworzyła na FB grupę Łodzianie Ratują angażując całe swoje siły w zebranie ludzi, którzy tak jak ona poczuli, że muszą działać. Po kilku dniach było już 5 tysięcy osób. Już drugiego dnia telefony od 7.00 rano do 2.00 w nocy. I tak minęły pierwsze 2 miesiące akcji. Wszystkie cechy, na które napędzany jest event manager wykorzystała ratując z łodzianami innych łodzian. To był ogromnie intensywny czas. Pomagali medykom, żołnierzom, policjantom, DPS-om, schroniskom dla bezdomnych, seniorom, osobom na kwarantannie, restauratorom.
Prasa, telewizja, rozgłośnie radiowe, celebryci, dziennikarze - interesowali się akcją i pomagali ją nagłośnić. Mnóstwo wolontariuszy, 8 grup operacyjnych, do każdej 2 koordynatorów i podkordynatorzy terytorialni.
Jesienią włączyła działania związane z promowaniem oddawania osocza. Oprócz tego włączyła działanie polegające na udostępnianiu mieszkań na kwarantannę dla medyków. W grudniu rozkręciła akcję wspierania lokalnych rzemieślników polegającą na kupowaniu u nich prezentów gwiazdkowych.
Grupa zrobiła mnóstwo dobrego a w Łodzi powstała lawina pomocy. Co ciekawe, najliczniej pomagającymi grupami byli... przedsiębiorcy (również z branży MICE) i medycy.
Co pokazała akcja: była wielką szkołą zarządzania. Pokazała jak wielką moc mogą mieć kontakty event managera w sytuacji kryzysowej i jak wielką lawinę pomocy mogą wywołać. Wystarczy impuls a potem już tylko zarządzanie tym pięknym "eventem życia", który rozrasta się z dnia na dzień.
 

Lidia Popławska

Zawodowo związana z branżą eventową od 6 lat, w praktyce od 13 (pierwszym eventem, który współorganizowała były Juwenalia UŁ). Właścicielka agencji eventowej Eventy Diamenty specjalizującej się w organizacji gal, konferencji i integracji firmowych oraz fabularyzowanych scenariuszach eventowych (“Lądowanie na Ziemi Obiecanej”, “Sekrety fabrykanckiej Łodzi”). Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego (magister administracji; studia podyplomowe z prawa pracy). Zawód: event manager, uprawnienia kierownika imprez masowych. Nominowana w konkursie Osobowość Roku 2019 r w konkursie Dziennika Łódzkiego.
Pomysłodawczyni i główna koordynatorka akcji Łodzianie Ratują, za którą otrzymała podziękowania od Prezydent Miasta Łodzi Hanny Zdanowskiej. Łodzianka z importu, lokalna patriotka, członek Łódzkiej Organizacji Turystycznej i Łódzkiej Izby Przemysłowo-Handlowej. Pasje: fabrykancka Łódź, PR, szachy, podróże po Europie, malarstwo, charakteryzacja. 




 
Patroni medialni