Wzorem poprzednich edycji Meetings Week Poland, także w tym roku w ramach sesji z cyklu konferencji Poland Meetings Destination, w gronie decydentów i ekspertów, zastanowimy się nad zagadnieniami kluczowymi dla polskiego przemysłu spotkań. Jednak lista tych zagadnień uległa diametralnej zmianie. Żyjemy bowiem w kompletnie innej rzeczywistości.

Ponad rok od pierwszego zamrożenia gospodarki, spowodowanego wybuchem pandemii COVID-19, wiemy już na pewno, że świat, który pamiętamy sprzed kilkunastu miesięcy, nie wróci do punktu wyjścia.  Jesteśmy świadkami i uczestnikami początku nowej epoki.

Jaki będzie przemysł spotkań 2.0 czyli nasza branża po dostosowaniu się do najważniejszych zmian w sferze bezpieczeństwa kontaktów, podróżowania, wykorzystania najnowszych technologii komunikacji? Jak przetrwać, nie tracąc z oczu perspektywy rozwoju i profesjonalnego sukcesu w nowej rzeczywistości? Jak wreszcie nie przegapić szans dla polskiego rynku spotkań i indywidualnych projektów biznesowych? Szans, które niewątpliwie towarzyszą gwałtownemu załamaniu  czy kompletnej zmianie biegu dotychczasowych ścieżek ku sukcesom i powodzeniu w branży.

Mamy nadzieję, iż odpowiedzi na te i inne, jakże ważne, pytania, przybliży sesja wystąpień i mini paneli, jaką zaplanowaliśmy w tym roku.



Program

22 kwietnia 2021  - g. 12:15 - 13:00
12:15-12:20
Przywitanie
Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu, Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii
Anna Salamończyk-Mochel, wiceprezes, Polska Organizacja Turystyczna
12:20-12:40
Mini panel 1: Ratować czy rozwijać?
Dawid Lasek, przewodniczący, Rada Ekspertów ds. Turystyki przy MRPiT,
Anna Salamończyk-Mochel, wiceprezes, Polska Organizacja Turystyczna
Paula Fanderowska, prezes, SKKP,
Grażyna Grot-Duziak, prezes, SITE Poland.
12:40-13:00
Mini panel 2: Jakie destynacje wygrają?
Dagmara Chmielewska, prezes, SBE,
Mateusz Czerwiński, wiceprezes, WOT,
Tomasz Koralewski, prezes, Łódzka Organizacja Turystyczna,
Małgorzata Przygórska-Skowron, kierownik, Kraków Convention Bureau.
Spotkanie prowadzi Juliusz Kłosowski, The Warsaw Voice, Poland Meetings Destination.



Prelegenci


 

Andrzej Gut-Mostowy

Sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów do spraw promocji polskiej marki.
Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie na kierunkach gospodarka turystyczna (studia magisterskie) i gospodarka regionalna (studia doktoranckie).  Poseł na Sejm RP 3 kadencji: 2005–2007, 2007–2011, 2011–2015. W latach 1998–2005 (2 kadencje) radny Województwa Małopolskiego. Pełnił m.in. stanowisko wiceprzewodniczącego Komisji Kultury Fizycznej i Turystyki. W latach 1995-1998, Radny Miasta Zakopane i Członek Zarządu Miasta.  Wiceprezes Tatrzańskiej Izby Gospodarczej w latach 2008–2014. Był też prezesem i członkiem Zarządu Małopolskiej Organizacji Turystycznej. Należał do Zespołu Naukowego „Badania Ruchu Turystycznego w Małopolsce”. Inicjator powołania Małopolskiej Organizacji Turystycznej przez Sejmik Województwa Małopolskiego. W latach 2005–2009 współzałożyciel i pierwszy zwierzchnik Rycerzy Kolumba w Polsce, największej dobroczynnej katolickiej organizacji na świecie. Od 2004 r. organizator festynów „Przedsiębiorcy Podhala, Spisza, Orawy Dzieciom” w Rabce. Za tę działalność odznaczony Kawalerem  „Orderu Uśmiechu”.
 

Anna Salamończyk-Mochel

Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej
Anna Salamończyk-Mochel jest menedżerem mającym duże doświadczenie w realizacji procesu zarządzania: planowania, wykorzystania i organizacji zasobów, zarządzania zespołem, kierowania i wpływania na stosunki interpersonalne oraz kontrolę wyników. W ciągu ostatnich kilku lat pełniła funkcję prezesa zarządu w Fundacji GPW, a także była dyrektorem w Narodowej Agencji Programu Erasmus+. Wcześniej zdobywała doświadczenie w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego na stanowisku dyrektora biura ministra. Zanim rozpoczęła pracę w służbie cywilnej, związana była z branżą szkoleniową, gdzie koordynowała projekty kierowane do branży turystycznej, m.in. „Zielona Firma” czy „Trening Smaków”. Przez lata zajmowała się projektami nastawionymi na budowanie współpracy międzynarodowej pomiędzy instytucjami edukacyjnymi i szkoleniowymi w kontekście realizowanych mobilności edukacyjnych – turystyka edukacyjna i stypendialna. Jest absolwentką studiów MBA Zarządzanie na Uczelni Łazarskiego oraz magisterskich z filologii romańskiej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Ukończyła także studia podyplomowe na kierunkach: public relations, zarządzanie zasobami ludzkimi w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie.
 

Dawid Lasek

Przewodniczący Rady Ekspertów ds. Turystyki przy Ministrze Rozwoju, Pracy i Technologii.
 Sekretarz Generalny, Wiceprezes Stowarzyszenia Euroregion Karpacki Polska. W latach 2016 – 2017 Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki. Ukończył Uniwersytet Jagielloński, na wydziałach Zarządzania i Komunikacji Społecznej oraz  Prawa i Administracji. Studiował Politologię na Uniwersytecie Śląskim. Był sekretarzem naukowym polsko – francuskiego studium europeistyki w Rzeszowie, współorganizowanego przez  Uniwersytet Paris 13, IUT de Saint Denis. Od 2001 roku w karierze zawodowej główne miejsce zajął Euroregion Karpacki. Tam między innymi pełnił funkcję Dyrektora Biura, kierownika programów transgranicznych, a od 2007 roku funkcję wiceprezesa. Od 2012 roku pełni funkcję członka Zarządu (Executive Committee) Stowarzyszenia Europejskich Regionów Granicznych w Gronau.  Pełnił funkcje eksperckie w wielu inicjatywach europejskich i transatlantyckich oraz zarządzał projektami międzynarodowymi.   Ma bogate doświadczenie we współpracy ze instytucjami szwajcarskimi, gdzie w ramach programu szwajcarskiego opracowywał i wprowadzał markę karpacką „Carpathia”. Był także członkiem zespołu ds. turystyki zrównoważonej Konwencji Karpackiej. W latach 2006-2007 pełnił funkcję dyrektora departamentu współpracy terytorialnej w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego. Obecnie koordynuje prace Karpackiej Platformy Turystyki Zrównoważonej Konwencji Karpackiej na czas polskiej prezydencji do 2023 roku.
Zainteresowania naukowe to geopolityka, międzynarodowe procesy rozwojowe, stosunki euroazjatyckie, historia, archeologia, astronomia. Pasja: modelarstwo redukcyjne i piesze wędrówki.
Posługuje się pięcioma językami obcymi: angielskim, francuskim, rosyjskim, słowackim oraz ukraińskim.

 

Paula Fanderowska

Prezes SKKP
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz stypendystka na uniwersytetach w Hiszpanii. Ukończyła także Zarządzanie i Marketing w Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Krakowie oraz Stosunki Międzynarodowe i Dyplomację w Collegium Civitas w Warszawie. Od roku 2014, po zakończeniu misji dyplomatycznej jako Konsul RP w Caracas/Wenezuela, związana z KBF, operatorem ICE Kraków.
Zarządza polityką sprzedaży Centrum Kongresowego ICE Kraków. Jest doświadczonym managerem i ekspertem w obszarze przemysłu spotkań oraz event marketingu. Będąc liderem projektu Kraków Network, jedynej w Polsce sieci business networkingowej zrzeszającej podmioty z sektora MICE, jest promotorem branży spotkań na arenie krajowej i międzynarodowej. Od 2019 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce, jest członkiem krajowych i międzynarodowych organizacji, skupiających profesjonalistów z branży spotkań, w tym: MPI oraz ICCA. Zasiada w Kapitule Programu Ambasadorów Kongresów Polskich. Nagrodzona MP Power Awards - MP Power 12 w kategorii Dostawca Venue.
 

Grażyna Grot - Duziak

Prezes SITE Poland
Ponad 35 lat w branży. Od 23 lat związana z Weco-Travel. Od 10-u lat jako Dyrektor Działu Meetings&Incentives, Prezes Stowarzyszenia Site Polska, Członkini Rady Biznesu SGTiH Vistula, Członkini Stowarzyszeń i Organizacji: SOIT, SKKP, PIT, Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń, World Tourism Network.
W swoim portfolio ma setki zrealizowanych projektów Incentive, konferencji i prezentacji. Posiada szeroką znajomość branży business travel i MICE. Wielokrotnie nominowana do nagród: Osobowość Roku MICE , MP Power 12. Zwyciężczyni MP Power 12 2018 - w kategorii Meeting Planner - Agencja Incentive. Aktywnie pracuje na rzecz rozwoju i profesjonalizacji branży. Pomysłodawczyni projektów Destination Poland i „Our impact on people society and the planet” prowadzonych przez Site Polska. Współtwórczyni programu Young Leaders adresowanego do młodych ludzi rozpoczynających swoją przygodę z turystyką biznesową. Kocha podróże, odkrywanie nowych miejsc i poznawanie ciekawych ludzi.
 

Dagmara Chmielewska

Prezes Zarządu SBE, dyrektor programowy Studium Event Management, ekspert i doradca w dziedzinie eventu i Public Relation z wieloletnim doświadczeniem pracy w Polsce i Wielkiej Brytanii. Jej eventowe pasje to głównie promocja Polski na arenie międzynarodowej. Za flagowy projekt, którym jest Szachownica Lotnicza symbolem przyjaźni polsko- brytyjskiej otrzymała podziękowania od królowej Anglii Elżbiety II. Za swoją działalność uhonorowana została tytułem Człowieka Sukcesu Warmii i Mazur 2016 roku przyznany przez magazyn “Osobowości i Sukcesy”. Przez 8 lat prowadziła w Londynie Hurricane of Hearts i zarządzała 300osobowym zespołem organizując najgłośniejsze polonijne projekty (koncerty, seminaria, akcje społeczno- charytatywne, bale i akcje sportowe) . O eventach opowiadała na Uniwersytecie w Oksfordzie, Uniwersytecie Greenwich, Imperial College London oraz University City London. Współpracowała z Wembley Stadium, Football Association, Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, Polskim Komitetem Olimpijskim, Centrum Stosunków Międzynarodowych. Jej autorskie akcje głośno komentowane były w BBC, ITV, The Daily Mail, Metro i we wszystkich mediach w Polsce. Członek jury międzynarodowych konkursów branżowych BEA World Festival, Baltic- Nordic Event Award, Evento Award, Forum Branży Eventowej 2017.

 

Mateusz Czerwiński

Wiceprezes, Warszawska Organizacja Turystyczna - Warsaw Convention Bureau
Pracę w branży spotkań rozpoczął w 2008 roku jako project manager w agencjach MICE realizujących projekty outgoing i incoming. Jako jeden z pierwszych w Polsce wdrażał w realizowanych wydarzeniach rozwiązania standardu spotkań zrównoważonych BS 8901, odpowiedzialny za przygotowanie i wdrożenie systemu zarządzania hotelem Radisson Blu Krakow w oparciu o BS 8901. Obiekt jako pierwszy na świecie otrzymał certyfikat od międzynarodowej firmy certyfikującej działania zrównoważone w branży spotkań. Od 2010 roku w Warsaw Convention Bureau (Stołeczne Biuro Turystyki), odpowiedzialny za planowanie i realizację działań marketingowych Warszawy jako destynacji spotkań, kontakty z zagranicznymi klientami, nadzór nad badaniami lokalnego rynku MICE oraz współpracę z warszawskim środowiskiem naukowym w ramach programu ambasadora kongresów. Reprezentował Warszawę jako Tourism Expert w projekcie unijnym ONE BSR, w ramach którego w międzynarodowym gronie współpracowników przygotowywał produkty turystyczne oraz strategię ich promocji w Stanach Zjednoczonych i Japonii. Po przejściu Warsaw Convention Bureau do struktur Warszawskiej Organizacji Turystycznej odpowiedzialny m.in. za pozyskanie dla Warszawy i koordynację MCE CEE Warsaw 2015, pierwszej w historii polskiej branży spotkań międzynarodowej imprezy B2B, którą odwiedziła tak liczna grupa zagranicznych hosted buyers (80 meeting plannerów). Obecnie wiceprezes Warszawskiej Organizacji Turystycznej.
 

Tomasz Koralewski

Członek Zarządu, ROT Województwa Łódzkiego – 03.2020 do dzisiaj,
Prezes Zarządu, Łódzka Organizacja Turystyczna – 04.2017 do dzisiaj, w strukurze
Łódzka Informacja Turystyka
Łódź Convention Bureau
Łódzka Karta Mieszkańca i Turysty
Dział Turystyki Przyjazdowej
Właściciel firmy VOLEO Marketing Szkolenia Eventy – 05.2015 – 06.2017
Zastępca Dyrektora Biura ROT Województwa Łódzkiego – 05.2007 – 04.2015; wcześniej zatrudniony od 09.2003 na różnych stanowiskach począwszy od wolontariusza.
Koordynator Projektu Kompetentne Kadry Łódzkiej Turystyki – 09.2011 – 12.2012
Asystent Koordynatora Projektu Turystyka Wspólna Sprawa dla DGA S.A. – 12.2006 – 10.2012
Sekretarz Zarządu Polskiej Izby Turystyki o/Łódź – 01.2003 – 08.2003
Pilot Wycieczek – dla różnych firm – 09.1997 – 01.2003
Absolwent Wydziały Filozoficzno-Historycznego Uniwersytet Łódzki, kierunek Historia

Małgorzata Przygórska - Skowron

Kierownik Kraków Convention Bureau
 Krakowianka, absolwentka UJ (filologia polska) oraz studiów podyplomowych z zakresu funduszy unijnych; w jednostkach samorządu terytorialnego pracuje od 2004 – najpierw w Krakowskim Biurze Festiwalowym, potem w Urzędzie Miasta Krakowa w Wydziale Turystyki i Promocji Miasta. Od 2013 roku kierownik Krakow Convention Bureau. Zainteresowania: literatura, reportaże, muzyka.



 

Juliusz Kłosowski

The Warsaw Voice, Poland Meetings Destination
Historyk z wykształcenia, dziennikarz z pierwszego zawodu, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego (1982). Od pierwszego wydania jesienią 1988 roku związany z tytułem „The Warsaw Voice”. Począwszy od 1993-dyrektor generalny wydawnictwa Warsaw Voice S.A., które specjalizuje się w angielskojęzycznych publikacjach, adresowanych do obcokrajowców w Polsce i za granicą. Wśród angielskojęzycznych periodyków, wydawanych przez Warsaw Voice S.A., są między innymi magazyny „The Warsaw Voice” oraz codzienny biuletyn internetowy Poland’s Voice daily. Wydawca jest także gospodarzem bardzo popularnego wśród obcokrajowców zainteresowanych Polską angielskojęzycznego portalu www.warsawvoice.pl. Juliusz Kłosowski jest ponadto członkiem Rady Dyrektorów fundacji Warsaw Destination Alliance, która działa na rzecz międzynarodowej promocji Warszawy i rozwoju usług turystyki biznesowej w mieście, a także zasiada w gronie członków Rady fundacji FCSR (Foundation for Corporate Social Responsibility).


 

 
Patroni medialni